Gør din virksomhed succesfuld med en tilknyttet hjemmeside
Share:

Gør din virksomhed succesfuld med en tilknyttet hjemmeside

Digitaliseringen er stadig voksende, hvorfor det er vigtigt, at din virksomhed har en hjemmeside tilknyttet. Internettet er et kæmpe marked, som din virksomhed skal selvfølgelig skal udnytte. I denne artikel guider vi til, hvordan din virksomhed kan få succes ved hjælp af en tilknyttet hjemmeside.

Hvis din virksomhed endnu ikke har en hjemmeside tilknyttet, så er første step at finde et domænenavn, som giver mening for din virksomhed. Derudover skal du vælge et webhotel, som er et firma som lejer plads ud på deres servere, således potentielle kunder kan få adgang til hjemmesiden. Selve hjemmesiden kan oprettes på flere forskellige måder.

Anvend et CMS-system

Et CMS-system er et administrationssystem som allerede er sat op for dig. Det har den fordel, at det er nemt og overskueligt at navigere rundt i. Med et CMS-system skal du ikke selv til at kode din hjemmeside, da det allerede er gjort for dig. Ulempen ved dette er, at du ikke har mulighed for at ændre elementer, hvis de ikke passer til dine præferencer. Derfor skal du være villig til at indordne dit et system, hvis du ønsker at bruge et CMS-system. Det mest populære CMS-system er WordPress.

Kod din egen hjemmeside

Hvis du ønsker at lave din egen hjemmeside fra bunden af og selv være herre over, hvordan hjemmesiden ser ud og er sat op, så kan du vælge at kode hjemmesiden selv. Så hvis du er en haj til HTML, CSS og så videre, så kan kodning være den rette løsning for dig. Dog skal man være opmærksom på, at det er en tidskrævende proces selv at skulle kode sin hjemmeside.

Anvend en website builder

En website builder er en service, som man kan vælge at betale for, således man får et abonnement til et hjemmesidesystem. Det bliver i daglig tale kaldt for et mini CMS-system.

Der findes fordele og ulemper ved alle tre måder, hvorfor du skal vælge den måde som matcher dine kompetencer, tid og ressourcer.

Det er ikke nok, at du har fået tilknyttet en hjemmeside til din virksomhed. Omsætningen vil ikke stige før du har implementeret en række tiltag. Der findes mange måder, hvorved du kan få genereret flere salg gennem sin hjemmeside. Nedenstående afsnit er et eksempel på, hvordan du kan få din virksomheds omsætning til at stige gennem din hjemmeside.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering bliver også kaldet for SEO og har til formål, at få din hjemmeside til at få en god placering på diverse søgemaskiner. Den mest populære søgeordsmaskine i Danmark er Google og hele 97% af den danske befolkning benytter Google frem for andre søgemaskiner. Derfor skal din virksomhed selvfølgelig fokuserer på Google. Google har opsat en række algoritmer, så som ”Google Panda”. Google Panda har medført, at kvaliteten af indhold er yderst vigtigt, hvor det førhen mere handlende om kvantitet frem for kvalitet. Google Panda har til formål at vise de mest relevante og informative website før de mindre gode websites. Derfor skal din hjemmeside indeholde godt indhold, som mindsker bounceraten. Derfor skal du som virksomhedsejer være sikker på, at dine medarbejdere kan formidle et budskab ud optimalt. Det kan kræve, at de tager en kommunikationsuddannelse hos bro-kommunikation, således de lærer, hvordan de bedst muligt kan formidle et budskab og skabe mere værdi for kunden.

Der findes mange forskellige elementer inden for søgemaskineoptimering. Linkbuilding er også værd at nævne. Linkbuilding hovedmål er at skabe både interne og eksterne links til din hjemmeside, således Googles finder din hjemmeside for relevant, idet andre hjemmesider har linket tilbage til din.

Rasmus er redaktør på 3. december.

Leave A Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *