Norge indfører nye forskrifter for markedsføring af kreditter
Har man brug for penge kan man blive meget desperat og gå igennem meget for at få flere penge. Det er dermed yderst nemt at friste folk til at tage lån da det kan virke som en nem måde at få flere penge på. Det er især når det kommer til de hurtige lån, at det er nemt at få folk lokket. Flere og flere benytter sig af forbrugslån, hvilket kan være med til at gøre, at de lige har penge til huslejen måneden efter.
Det er ikke kun i Danmark, at man ser denne tendens. Også i mange andre lande kan man se, at folk gør brug af forbrugslån. Blandt andet er Norge et af de lande, som har mange borgere der bruger denne måde at låne på. Det vil man gøre noget ved, hvorfor man har valgt at lave en mere restriktiv tilgang til markedsføring af disse lån.
Låneportalen Scandilån.com omtaler de udfordringerne man oplever i Norge, desuden har emnet stor bevågenhed i de norske medier som e24.no. Præcis som i Danmark er de mange online lånemulighed blevet et hedt politisk emne.
Markedsføring af lån i Norge er meget restriktiv
Det man har valgt at gøre i Norge er at gøre markedsføringen langt mere restriktiv. Hvor man tidligere kunne markedsføre sine lån lige som man ville så er det ikke tilfældet mere. Det er nemlig vigtigt, at man sørger for at overholde forskellige regler og love. Det gør, at det ikke bliver lige så udbredt at se reklamer for forskellige hurtige lån og forbrugslån. Og når man ikke bliver konfronteret af disse lån på samme måde, bliver man ikke så let fristet.
Folk er nemlig meget simple når det kommer til markedsføring. Er der noget, som vi dagligt ser, så vil vi ofte ende med at købe disse produkter. Dette gælder uanset om man rent faktisk har brug for det produkt man ser eller ej. Og når det kommer til lån er det ikke tilfældet.
Det er da også en af grundene til, at man i Norge har valgt at gøre det langt mere restriktivt at skulle låne penge. For nu er det ikke muligt som firma, der har lån, at smække store plakater og lange reklamer op hist og her. Nu skal man leve op til forskellige regler i forhold til at markedsføre sine hurtige forbrugslån.
Regler om markedsføring af lån gør det mere sikkert for forbrugeren
Skal man gøre det mere sikkert for forbrugeren at navigere i et landskab med mange lån, så er det helt sikkert, at det er vigtigt, at man indtænker markedsføringen. For når man har en markedsføring som er meget aggressiv vil man meget ofte opleve, at det gør, at folk bliver interesseret i det man har at sælge dem.
Det er tilfældet selvom de på ingen måde har brug for det, som man sælger dem. Så pludseligt kan en nordmand stå og have lyst til at tage et hurtigt forbrugslån selvom det slet ikke er noget, som vedkommende har brug for.