3 grunde til du skal hyre et SEO-bureau til at lave din søgeoptimering
SEO – også kendt som søgeoptimering på dansk – er guld værd for enhver virksomhed eller organisation, som gerne vil udvide sin rækkevidde.
Selv om de færreste af os vil indrømme det, er vi temmelig dovne, når det gælder webadfærd. Derfor kigger vi som regel kun på de tre første resultater, som søgemaskiner som Google viser os. Netop derfor kan en grundig og helhedsorienteret SEO-indsats skaffe dit site en bedre ranking, og denne ranking kan åbne din målgruppes øjne for din eksistens.
Det er efterhånden et velkendt faktum, at de bedst rangerede websites får flest besøgende; førstepladsen får flest besøgende, andenpladsen får en del besøgende, mens tredjepladsen får en lille håndfuld besøgende. Hjemmesider som rangerer på fjerdepladsen og nedad, kan glemme alt om at få besøgende.
Men et par klik kan du hurtigt finde masser af guider og vejledninger til søgeoptimering. Driver du en seriøs forretning, kan det dog være en god investering at hyre et professionelt SEO-bureau til at hjælpe dig.
Et eksempel på et professionel SEO bureau i Odense er Morning Train. Bureauet er kendt for sin eksekverende tilgang til SEO. Det betyder, at bureauet i samarbejde med sine kunder opstiller realistiske men holdbare målsætninger for søgeoptimering og konvertering.
Professionelle bureauer som Morning Train har store erfaringer med succesfuld søgeoptimering, og deres store erfaring betyder også, at de har dybdegående viden om de forskellige metoder, hvorpå man kan tilgå optimeringen.
Neden for kan du læse tre grunde til, hvorfor det er en rigtig god idé at hyre et professionelt SEO-bureau til at lave din søgeoptimering.
1. Du får mere værdi for dine penge
Når du hyrer et professionelt SEO-bureau, fokuserer konsulenterne udelukkende på dit projekt i de timer, du har købt hos dem.
Det er ikke for at sige, at dine egne medarbejdere er dovne eller ineffektive. Men ofte har medarbejdere flere hatte på på én gang, og derfor kan de ikke dedikere sig fuldt ud til søgeoptimeringen. For eksempel kan en kommunikationsmedarbejder påtage sig rollen som intern SEO-medarbejder, men personen har også andre opgaver urelateret til søgeoptimering, som skal udføres.
2. Du får komplet ekspertise for dine penge
SEO handler om meget mere end at finde gode søgetermer. Linkbuilding, tekstforfatning og teknisk SEO mm. er indlejrede aspekter af SEO, men disse aspekter overskygges ofte af det de fleste tænker på, når søgeoptimering nævnes – nemlig søgetermerne.
Et professionelt SEO-bureau ved naturligvis, hvor vigtigt en helhedsorienteret tilgang til søgeoptimering er. Derfor har bureauerne ansat tekstforfattere og SEO-konsulenter, som specialiserer sig inden for de forskellige SEO-dele.
3. Du får opstillet realistiske målsætninger
Hvad ønsker du for din virksomhed? Hvad skal der konverteres på? Kan det overhovedet lade sig gøre? Du kan diskutere dette med dine medarbejdere, indtil verdenen går under. Eller du kan gøre det nemmere for dig selv og din forretning ved at tage en snak med et SEO-bureau.
Et professionelt bureau har erfaring med at opstille realistiske men ambitiøse KPI’er (Key Performance Indicator), så virksomhedens mål kommer til udtryk som konkrete målsætninger. Det er din garanti for, at du får en reel søgeoptimering af dit site.