
Derfor bør jeres markedsføring gøre brug af advertorials
Nu hvor virksomheder og handel i det hele taget er rykket mere online end nogensinde før, er det også fuldstændig afgørende, at markedsføringen følger med. Hvis størstedelen af jeres salg foregår online, giver det ikke nogen mening at bruge penge på et skilt til gadehjørnet. I stedet skal I til at tænke i helt nye baner, hvorfor det ofte kan vise sig behjælpeligt at alliere sig med et reklamefirma af den ene eller anden art. Allier jeg med nogle, der har netværk og forstand på, hvordan man markedsfører sig online.
Hvad er advertorials?
Mange kyndige på området vil for eksempel kunne foreslå de såkaldte advertorials. Det er naturligvis et engelsk låneord, men det dækker kort og godt og godt over en reklame med produktomtaler udformet som en artikel. Hermed ikke ment, at man forsøger at vildlede den enkelte forbruger. Der vil altid være tydelig annoncemarkering på en advertorial. Alligevel kan en advertorial være et enormt magtfuldt redskab, når det kommer til online markedsføring.
Hovedreglen inden for markedsføring er nemlig, at man bør skabe værdi for forbrugeren, før de overhovedet ved ens produkt findes. Internettet har nemlig skabt det oplagte sted for reklamer men også nemme måder at undgå dem på. Derfor er de fleste forbrugere online nærmest pinligt opmærksomme på, at de bliver bombarderet med reklamer hele tiden. Hvis man som virksomhed skal gøre sig nogen som helst forhåbninger om at omgå den firewall, bliver man nødt til først og fremmest at give forbrugeren værdi. Det er ikke nok at trutte i eget horn om gode tilbud eller et overlegent produkt. Man kan omgå sådan en firewall på mange måder lige fra en aktiv strategi på sociale medier til et forsøg på at lave virale og underholdende videoer.
Dette skal I huske
En af de mest tilgængelige for både store og små virksomheder er dog netop advertorials. Med advertorials kan man informere forbrugerne om et emne og derefter naturligt lede deres opmærksomhed til produktet. På den måde vil den enkelte forbruger være langt mere venligt indstillet over for produktet og måske kan jeres advertorials sågar vise dem et behov, de ellers ikke kendte til. Advertorials har således ikke udelukkende til fordel at sælge mere ved at tiltrække mere trafik til jeres hjemmeside eller webshop. Advertorials kan også være med til at styrke jeres brand, fordi I selv har mulighed for at vinkle, hvordan jeres produkt bliver omtalt.
Der er dog også en række fælder, når det kommer til advertorials. Den største er utvivlsomt fristelsen til at pynte lidt for meget på sandheden. Styrken ved advertorials er, at man har al troværdigheden fra artikelformatet i ryggen. Bryder man med den troværdighed bare en enkelt gang, er der til gengæld også langt at falde. Hellere sandfærdige advertorials end en skrøbelig markedsføringsstrategi. Evner man det, bør man dog helt sikkert gøre brug af advertorials i sin online markedsføring.